Regulamin firmy BrasiT
§1. Postanowienia ogólne
- Strona internetowa https://www.brasit.pl stanowi teleinformatyczną platformę informacyjną prowadzoną przez firmę BrasiT - Paweł Bracha, Lubelska 46, 24-170 Kurów, NIP PL 716-272-50-85, zwaną w niniejszym regulaminie „BrasiT”, mającą na celu przekazanie podstawowych informacji na temat posiadanego przez „BrasiT” asortymentu.
- Określenia użyte w niniejszym regulaminie oznaczają: a) „BrasiT” lub „Sprzedawca”- działalność BrasiT - Paweł Bracha b) Interesant - Klient będący osobą fizyczną lub osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która podejmuje działania mające na celu uzyskanie informacji o=dotyczących produktów i cen oferowanych przez BrasiT. c) „Kupujący”- Klient będący osobą fizyczną lub osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która dokonuje zakupu Oferty Handlowej oferowanej przez BrasiT. d) Dni robocze - Czas liczony w dni pracujące od Poniedziałku do Piątku. e) Termin realizacji zamówienia - termin realizacji zaakceptowanej przez Klienta oferty, który zawarty jest w dokumencie Oferta, liczony od rozpoczęcia nowego tygodnia od otrzymania zamówienia (liczony w pełnych tygodniach). f) Oferta - oferta handlowa, zawierająca wycenę towarów dla interesanta, staje się wiążąca w momencie akceptacji – złożenia zamówienie.
- Oferta w przypadku zamówienia stanowi warunki wiążące kupującego i sprzedawcę.
- Pozostałe warunki nie zamieszczone w ofercie reguluje „Regulamin”.
- Akceptacja Oferty XXX/OO/RR jest jednoznaczna z akceptacja regulaminu.
- Regulamin obowiązuje wszystkich Kupujących.
§2. Sposób kontaktu oraz informacja ofertowa
- Informacje i porady techniczne dostępne są pod numerem telefonu podanym na stronie internetowej https://www.brasit.pl w zakładce „Kontakt”.
- Zapytania ofertowe kierować należy na adres email podany w zakładce „Kontakt” na stronie internetowej https://www.brasit.pl
- Zapytania winny mieć treść ogólnie obowiązujących pytań handlowych i zawierać informacje konieczne do utworzenia właściwej wyceny, w zależności od wymagań interesanta.
- Czas uzyskania odpowiedzi na zapytanie ofertowe wynosi od 1-7 dni roboczych.
- Informacja handlowa jest przesyłana w pliku „OFERTA XXX/OO/RR”, gdzie XXX -oznacza numer oferty. Oferta w przypadku dokonania zamówienia stanowi warunki wiążące kupującego i sprzedawcę.
- Informacja zawarta w ofercie ważna jest 7 dni, chyba, że zapis w ofercie stanowi inaczej.
- W przypadku braku akceptacji oferty w ciągu 7 dni od daty jej utworzenia, warunki oferty mogą ulec zmianie.
§3. Ceny towarów
- Cenniki dostępne, są jedynie szacunkowymi cennikami.
- Ceny towarów zależą od aktualnych kursów walut ustalanych na podstawie kursu BRE Bank S.A.
- Ceny towarów mogą ulec zmianie w przypadku zamówienia większej ilości towaru, lub wzrosnąć w przypadku zamówienia mniejszej ilości towarów.
- Ceny towarów nie zawierają podatku VAT , oraz podawane są w walutach innych niż PLN- z możliwością przeliczenia na PLN po obowiązujących kursach walut na dzień złożenia zamówienia.
- Koszty przesyłki zależą od zapisu w Ofercie.
- Ceną wiążącą i ostateczną produktu jest jego cena podana w Ofercie w chwili składania zamówienia.
§4. Składanie zamówień
- Poprzez złożenie zamówienia rozumie się akceptację oferty z nadaną przez BrasiT numerem porządkowym.
- Zamówienie należy przesyłać drogą elektroniczną na adres zwrotny - ten z którego oferta została przesłana, w tytule maila należy wprowadzić numer oferty - w przypadkach innych zamówienie może nie zostać zrealizowane.
- Złożenie zamówienia równoznaczne z akceptacją Oferty oznacza, że Kupujący akceptuje warunki zawarte w ofercie.
- Jedynie na wniosek Kupującego mogą zaistnieć warunki realizacji zamówienia inne niż w przesłanej Ofercie- pod warunkiem, że przed zamówieniem Kupujący zażąda pisemnie zmian dotyczących oferty, i zostaną one na nią naniesione przez BrasiT w Ofercie i zaakceptowane przez Kupującego.
- Nie ma innej możliwości zamówienia jak poprzez akceptację Oferty z przydzielonym numerem porządkowym.
- Inne ustalenia, nie naniesione na Ofertę uznaje się za niebyłe.
- W przypadku poprawnego złożenia zamówienia( tylko akceptacja Oferty XXX/OO/RR ) Kupujący otrzyma od Sprzedającego Fakturę zaliczkową PRO-FORMA.
- Po otrzymaniu wpłaty zamówienie zostaje niezwłocznie przekazane do produkcji.
§5. Formy płatności i dostawy
- Płatności dokonuję się na podstawie wystawionej po akceptacji Oferty faktury Pro-Forma, określającej wysokość żądanej do realizacji zamówienia zaliczki.
- Przyjęto, że minimalną do realizacji zaliczką jest 100% wartości kwoty całego zamówienia.
- W przypadku wyrażenia zgody na inna kwotę zaliczki, zapis taki widniał będzie w dokumencie Oferta.
- Waluta płatności podana jest na dokumencie Pro-Forma.
- Płatność należy uregulować niezwłocznie po otrzymaniu faktury Pro-Forma, jednakże nie dłużej niż w ciągu 7 dni od daty jej otrzymania, w przeciwnym wypadku Sprzedawca może odstąpić od realizacji zamówienia.
- Płatność w walucie PLN podanej na dokumencie Pro-Forma należy uregulować w podanym terminie na konto:
Bank: BRE Bank SA - mBank Nr konta: 12 1140 2004 0000 3502 7488 4128
- W przypadku wpłaty zaliczki na kwotę mniejszą niż podana w dokumencie Faktura Pro-Forma zamówienie nie zostanie zrealizowane.
- W przypadku wpłaty zaliczki na kwotę uzgodnioną, mniejszą niż 100% wartości zamówienia, pozostałą część kwoty wpłacić należy dokładnie do dnia jej terminu płatności. W przypadkach innych zaliczka zostanie zatrzymana.
- Forma dostawy jest podana przez Sprzedającego w dokumencie Oferta XXX/OO/RR.
- W zależności od formy dostawy różny będzie czas realizacji zamówienia.
§6. Realizacja zamówień
- W zależności od formy dostawy, różny będzie czas realizacji zamówienia.
- Realizacja zamówień odbywa się na podstawie dokumentu Oferta Nr XXX/OO/RR.
- Nie ma możliwości realizacji zamówienia z warunkami innymi niż te podane w dokumencie Oferta Nr XXX/OO/RR, chyba, że Kupujący zażądał pisemnie dokonania takiej zmiany i z dniem otrzymania zmiany w dokumencie Oferta Nr XXX/OO/RR zaakceptował ją.
- Zmiany żądaniowe w dokumencie Oferta Nr XXX/OO/RR są ważne do końca dnia, w którym dokument został przesłany do klienta z naniesionymi zmianami.
- W przypadku, gdy klient nie zaakceptował zmian w dniu ich otrzymania, zmiany uważane są za niebyte, a podstawą do zamówienia jest dokument Oferta Nr XXX/OO/RR podstawowy - tj. przesłany do Kupującego jako pierwszy, bez naniesionych zmian.
- Termin realizacji jest liczony od pierwszego dnia roboczego tygodnia następującego po dokonaniu wpłaty zaliczki.
- Termin dostawy / realizacji zamówienia określony jest w dokumencie Oferta Nr XXX/OO/RR.
- Termin realizacji podany w Ofercie, jest obowiązujący na dzień tworzenia oferty, i w późniejszych dniach może ulec zmianie.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo dostarczenia towaru w terminie do 14 dni roboczych od zakończenia okresu podanego w dokumencie Oferta, okres ten nie jest uważany jako opóźnienie i nie podlega roszczeniom ani reklamacjom.
- Termin 14 dni od zakończenia terminu podanego w Ofercie nie jest uważany za opóźnienie i nie podlega roszczeniom Kupującego co do terminu dostawy.
- Po otrzymaniu wpłaty zamówienie zostaje niezwłocznie przekazane do produkcji.
- W przypadku opóźnień w dostawie na które Sprzedający niema wpływu, termin dostawy ulega przedłużeniu, Sprzedawca nie podlega z tego tytułu roszczeniom. Opóźnienia w czasie realizacji za które Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności to min.: a) terminy transportów (wypłynięcia statków, transport kolejowy, transport lądowy) b) opóźnienia w produkcji, c) warunki atmosferyczne, d) zdarzenia losowe, e) wypadki, f) działania osób trzecich, g) pozostałych nie wynikających z winy Sprzedającego
- Nie obowiązuje termin dostawy inny niż ten podany w dokumencie przesłanym Oferta Nr XXX/OO/RR, z zastrzeżeniem przedłużenia tego terminu jak w punktach 9, 10 i 11
- Sprzedający zastrzega sobie możliwość nie podjęcia się realizacji zamówienia , w przypadkach podejrzenia działania Kupującego na szkodę Sprzedawcy, oraz w przypadkach małej wierzytelności Kupującego, a także podejrzenia brania udziału Kupującego w nieuczciwych transakcjach lub namawiania przez Kupującego Sprzedającego do wzięcia udziału w nich.
§7. Warunki reklamacji
- Reklamacje należy składać pisemnie na adres przedsiębiorcy lub drogą elektroniczną na adres e-mail podany na stronie internetowej https://www.brasit.pl w zakładce „Kontakt”.
- Reklamacjom nie podlegają winy powstałe w wyniku złego montażu lub niewłaściwego eksploatowania towarów lub użytkowania w niewłaściwych warunkach
- Reklamacjom podlegają jedynie winy powstałe w wyniku produkcji.
- Sprzedawca nie odpowiada bezpośrednio za gwarancję, jest pośrednikiem pomiędzy Gwarantem -Producentem a Kupującym
- W przypadku rozwiązania lub zmiany formy działalności Firma BrasiT nie ponosi odpowiedzialności za roszczenia gwarancyjne i pozostałe.
- W przypadku rozwiązania lub zmiany formy działalności, reklamacje należy kierować bezpośrednio do producenta.
- Firma "BrasiT" zwana dalej Gwarantem zapewnia dobrą jakość i sprawne działanie sprzętu eksploatowanego zgodnie z przeznaczeniem.
- Okres gwarancji na poszczególne podzespoły wchodzące w skład oferty wynosi 24 msc. gwarancji na prawach ogólnych.
- Gwarancją objęte są usterki sprzętu spowodowane wadliwymi częściami lub defektami produkcyjnymi powstałe w okresie (jak wyszczególniono przy poszczególnych podzespołach) od daty dostawy. Gwarancja nie obejmuje usterek spowodowanych nieprawidłowym zamontowaniem i podłączeniem komponentów.
- Wady ujawnione w okresie gwarancji zostaną usunięte w terminie maksymalnie 28 dni od daty dostarczenia sprzętu do punktu serwisowego Gwaranta bądź dłuższym w przypadku konieczności sprowadzenia z zagranicy niezbędnych do naprawy części.
- Wymieniony wadliwy sprzęt i części stają się własnością Gwaranta.
- Naprawa gwarancyjna nie obejmuje czynności przewidzianych w instrukcji obsługi, do wykonania których zobowiązany jest użytkownik we własnym zakresie i na własny koszt, jak np. zainstalowanie sprzętu, sprawdzenie działania, konserwacja.
- Nie gwarantuje się poprawnego działania sprzętu z urządzeniami zakupionymi i instalowanymi poza firmą
- Utrata gwarancji następuje w przypadku: a) zerwania tabliczki znamionowej przez osobę nieupoważniona przez Gwaranta, b) nieczytelnych, zmienionych lub usuniętych numerów seryjnych sprzętu, podanych w punkcie 14 warunków gwarancji. c) samowolnie dokonywanych przez Klienta lub inną nieupoważnioną osobę napraw, przeróbek i zmian konstrukcyjnych
- Gwarancją nie są objęte uszkodzenia i wady powstałe z innych przyczyn aniżeli tkwiące w sprzęcie, a w szczególności powstałe wskutek: a) niewłaściwej lub niezgodnej eksploatacji, instalacji, przechowywania (zalanie sprzętu płynami, wyładowania atmosferyczne, przepięcia itp.), b) mechanicznych uszkodzeń i zdarzeń losowych spowodowanych np. pożarem, powodzą, uderzeniem pioruna, wichurą, wandalizmem oraz innymi nieprzewidzianymi wypadkami, c) uszkodzeń wynikłych podczas rozładunku, przeładunku a w szczególności montażu przez nabywcę.
- Karta gwarancyjna stanowi jedyną podstawę do realizacji uprawnień. W razie utraty przez Nabywcę karty gwarancyjnej nowa karta gwarancyjna nie będzie wydana, a okres gwarancyjny określa się osobno dla poszczególnych części zgodnie z tabliczkami znamionowymi.
- Gwarancją objęty jest wyłącznie sprzęt wymieniony w ofercie handlowej
- Nie ujęte w warunkach gwarancji "przepisy gwarancyjne" reguluje Kodeks Cywilny.
- Firma BrasiT zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian i poprawek w swoich produktach w przyszłości, bez żadnych zobowiązań do dokonania tych zmian i ulepszeń do produktów wcześniej dostarczonych.
- W przypadku nie wywiązania się z terminu płatności określonego na fakturze, gwarant automatycznie odstępuję od umowy gwarancyjnej.
- Podstawą do uznania reklamacji jest dostarczenie na swój koszt reklamowanego urządzona posiadającego oryginalne oznaczenie numeru serii wraz z opisem występującej wady i podpisaną gwarancją.
§8. Usługa montażu
- Podana cena w ofercie, nie zawiera kosztów uzgodnień i formalności prawnych związanych z montażem lamp solarnych oraz hybrydowych, latarni ulicznych podłączonych do sieci 230V, znaków aktywnych itp. (projekt, uzgodnienia, obsługa geodezyjna itp.) a także kosztów projektów organizacji ruchu oraz kosztów zabezpieczenia drogi na czas montażu, jeśli będą wymagane.
- Projekt, uzgodnienia, obsługa geodezyjna itp. jest za każdym razem płatna dodatkowo po wcześniejszych uzgodnieniach oraz wizji lokalnej.
- W przypadku gdy wskazane przez zamawiającego punkty montażu, są naniesione błędnie, wszelkie koszty z tym związane są po stronie Zamawiającego.
- W przypadku błędnie wskazanego miejsca montażu przez Zamawiającego, jeżeli dojdzie do uszkodzenia instalacji podziemnych w tym: uszkodzenia wszelkiego rodzaju instalacji energetycznych, wodnych, światłowodowych, telekomunikacyjnych itp, wszelkie koszty z naprawą, oraz przywróceniem stanu pierwotnego są po stronie Zamawiającego.
- W przypadku montażu latarni solarnych oraz hybrydowych, cena montażu nie uwzględnia uziemienia słupa.
- Cena montażu, która jest wskazana w ofercie, zawiera montaż wyłącznie w czystej ziemi. Montaż nie uwzględnia żadnych utrudnień typu: korzenie, podmokły teren, głazy, piasek itd.
- Wszelkie utrudnienia wynikłe podczas naszego montażu, mają prawo do "renegocjacja umowy" na koszt Zamawiającego.
§9. Prawo do odstąpienia od umowy / Zwrot produktów
- Odstąpieniu od umowy nie podlega : a) opóźnienie w terminie dostawy spowodowane czynnikami wymienionymi § 6 pkt. 11, b) odstąpienie z od umowy /inne roszczenia w przypadku podanym w § 6. Pkt 9 i 10 c) zmiany w projektach i przetargach w których Kupujący bierze udział, d) wpływ osób trzecich na decyzję Kupującego, e) roszczenia co do Kupującego przez jego kontrahentów lub dalszych partnerów Kupującego, f) zmiany w zarządzie i organizacji pracy Kupującego, g) upadłość Kupującego, h) zmiana decyzji Kupującego co do ilości lub typu towaru, i) błędy , pomyłki dotyczące zamówienia spowodowane przez Kupującego lub jego pracowników, lub inne osoby którym zostało zlecone zamówienie towaru, j) umyślne działania osób trzecich lub Kupującego, w konsekwencji mające na celu wprowadzenie w błąd, k) powoływanie się na warunki inne niż zawarte w dokumencie Oferta Nr XXX/OO/RR ,( zgodnie z ust § 6. Pkt 2 i 3) chyba, że Kupujący zażądał zmiany w dokumencie Oferta Nr XXX/OO/RR i otrzymał go z naniesionymi zmianami,
- Odstąpieniu od umowy podlega: a) opóźnienie sprzedającego w dostawie( poza okresem o którym mowa w w § 6. Pkt 9 i 10) b) umyślnego opóźniania terminu dostawy towarów,
- Prawo zwrotu produktów przysługuje Kupującemu w przypadku, gdy: a) towar nie jest zgodny ze złożonym zamówieniem.
§10. Postanowienia końcowe
- Sprzedający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od realizacji zamówienia w przypadku, gdy warunki realizacji wynikają na chęć narażenia sprzedającego na stratę lub w przypadku małej wiarygodności kupującego.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa, a zwłaszcza Kodeksu Cywilnego oraz przepisy Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141 z 2002 r. poz. 1176) i Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22 z 2000 r. poz. 271).
- Wszystkie nazwy towarów oferowanych do sprzedaży przez BrasiT są używane w celach identyfikacyjnych i mogą być chronione i zastrzeżone na podstawie przepisów Ustawy Prawo własności przemysłowej (Dz. U. Nr 119 z 2003 r. poz. 1117).
- W przypadku zmiany Regulaminu zamówienia złożone przed datą wprowadzenia zmian do niniejszego regulaminu będą realizowane na podstawie zasad obowiązujących przed wprowadzeniem zamian.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od 21/10/2013 r. do odwołania.
- Niniejszy regulamin dostępny jest w siedzibie BrasiT, a także pod adresem: https://www.brasit.pl/regulamin